[Forum Advertentiemarkt 2016] Arjan Leest: 'Muren tussen marketing, communicatie, CRM en online afbreken'

  • Bureaus
  • 18 dec 2015 @ 14:42
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Forum

2016 wordt het jaar van aanpassen en doorpakken (voor wie dat nog niet gedaan had)! Want ook in 2016 blijft het aantal kanalen toenemen en veranderen. Vooral gedreven door techniek. Het consumentengedrag verandert sneller dan de adverteerder kan bijbenen.

Dus ook in 2016 blijven adverteerders achter de feiten aanhollen.

Maar dat is niet erg. Dat is juist mooi!

Het biedt ons extra kansen om de consument te laten zien dat we ze écht begrijpen.

Communicatie afdelingen worden multidisciplinair. De muren tussen Marketing, Communicatie, CRM en Online worden afgebroken en er wordt samengewerkt aan een betere Omnichannel merkbeleving.

Merkwaarde wordt weer belangrijk en adverteerders zullen meer op eigen koers varen in plaats van op dat van de concurrent.

Aanbod en propositie zullen scherper op elkaar worden afgestemd

Kortom: 2016 wordt een revolutie voor vele adverteerders die stil stonden en een evolutie voor wie in 2015 is gestart met aanpassen.

Darwin zei het al: “Het is niet de sterkste, de slimste of de snelste die overleeft, maar degene die zich het beste kan aanpassen aan veranderende omstandigheden …”

Arjan Leest is Commercieel Directeur bij Giesbers Communicatie Groep
www.giesbers.nu


Deze bijdrage is onderdeel van Forum Advertentiemarkt 2016

Dat forum staat hier

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken